نحوه عملکرد پیش‌بینی‌های «تکمیل خودکار» در Google

«تکمیل خودکار» ویژگی‌ای درون «جستجوی Google» است که باعث می‌شود جستجوهایی که شروع به تایپ آن‌ها می‌کنید سریع‌تر تکمیل شوند. سیستم‌های خودکارشده ما با تولید پیش‌بینی به افراد امکان می‌دهند جستجویی که قصد انجامش را دارند سریع‌تر تکمیل کنند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند.

پیش‌بینی‌های «تکمیل خودکار» از کجا می‌آیند

پیش‌بینی‌های «تکمیل خودکار» بازتاب جستجوهایی واقعی هستند که در Google انجام شده‌اند. برای تعیین اینکه چه پیش‌بینی‌هایی نشان داده شود، سیستم‌های ما پُرسمان‌های متداولی را جستجو می‌کنند که با چیزی که افراد در چارگوش جستجو شروع به تایپ آن می‌کنند مطابقت دارند، اما موارد زیر را هم درنظر می‌گیرند:

  • زبان پُرسمان
  • مکان ایجاد پُرسمان
  • علاقمندی‌های پرطرفدار در پُرسمان
  • جستجوهای پیشین شما

این عوامل به «تکمیل خودکار» امکان می‌دهد مفیدترین پیش‌بینی‌های مختص مکان یا زمانی خاص را نشان دهد، مثل اخبار فوری.

علاوه‌بر پیش‌بینی‌های جستجو، «تکمیل خودکار» می‌تواند واژه‌ها و عبارت‌های شخصی را نیز براساس جستجوهای واقعی و همچنین الگوهای واژه استفاده‌شده در سراسر وب پیش‌بینی کند.

با نحوه مدیریت جستجوهای پرطرفدار و پیشین آشنا شوید.

چطور به مشکلات مربوط به پیش‌بینی‌ها رسیدگی می‌کنیم

پیش‌بینی‌های «تکمیل خودکار» بی‌نقص نیستند. احتمال نمایش پیش‌بینی‌های غیرمنتظره یا شوکه‌کننده وجود دارد. پیش‌بینی‌ها ادعای حقایق یا اثبات نظرات نیستند، اما در برخی مواقع شاید این‌گونه تلقی شوند. گاهاً احتمال اینکه برخی پیش‌بینی‌ها به محتوای معتبر منجر شوند کم است. نحوه برخورد ما با مشکلات این‌چنینی به‌این‌صورت است.

اولاً، «تکمیل خودکار» سیستم‌هایی دارد که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از ظاهر شدن پیش‌بینی‌های ناقض خط‌مشی و پیش‌بینی‌هایی که به‌طور بالقوه مفید نیستند جلوگیری کند. این سیستم‌ها تلاش می‌کنند پیش‌بینی‌هایی را که خشونت‌آمیز، حاوی محتوای صریح جنسی، مشوق تنفر، توهین‌آمیز، یا خطرناک هستند، یا به محتوای این‌چنینی منجر می‌شوند شناسایی کنند. پیش‌بینی‌هایی که بعید است محتوای خیلی معتبری برگردانند، مثلاً شایعات تأییدنشده پس‌از رویداد خبری، نیز شامل این موضوع می‌شوند.

ثانیاً، اگر سیستم خودکارشده پیش‌بینی‌های مشکل‌ساز را پیدا نکند، تیم اجرایی ما پیش‌بینی‌های ناقض خط‌مشی‌هایمان را برمی‌دارد. در این مواقع، پیش‌بینی موردنظر و متغیرهایی را که ارتباط نزدیکی با آن دارند برمی‌داریم.

این سیستم‌ها کمک می‌کند تا مطمئن شویم «تکمیل خودکار» افراد را ناخواسته با پیش‌بینی‌هایی که انتظارشان را ندارند شوکه یا غافلگیر نکند. درحالی‌که این سیستم‌ها می‌توانند از ظاهر شدن برخی پیش‌بینی‌ها جلوگیری کنند، «تکمیل خودکار» مانع افراد نمی‌شود (اگر تمایل داشته باشد) که عبارت جستجو را برای دریافت نتیجه به‌طور کامل تایپ کنند.

خط‌مشی‌های تکمیل خودکار

برای تضمین اینکه «تکمیل خودکار» برای همه تجربه‌ای مفید باشد، سیستم‌هایی تعبیه کرده‌ایم تا از پیش‌بینی‌هایی که ناقض این موارد هستند جلوگیری کنیم: خط‌مشی‌های کلی «جستجوی Google» یا این خط‌مشی‌های مربوط به ویژگی‌های «جستجو»:

  • محتوای خطرناک
  • محتوای آزاردهنده
  • محتوای مشوق تنفر
  • محتوای صریح جنسی
  • محتوای تروریستی
  • خشونت و خون‌ریزی
  • زبان مبتذل و ناسزاگویی

درباره این خط‌مشی‌های محتوای «جستجوی Google» بیشتر بدانید.

«تکمیل خودکار» این خط‌مشی‌هایِ مختص ویژگی را هم دارد:

  • پیش‌بینی‌های مربوط به انتخابات: پیش‌بینی‌هایی را که ممکن است به‌صورت زیر تعبیر شوند مجاز نمی‌دانیم:
    • موضعی درحمایت یا علیه شخصیت یا حزبی سیاسی، یا
    • ادعایی درباره مشارکت در روند انتخابات یا سلامت برگزاری آن.
  • پیش‌بینی‌های مربوط به سلامت: پیش‌بینی‌های مربوط به ادعاهای بهداشت و سلامت را که می‌توانند به‌طور بالقوه خطر پزشکی داشته باشند مجاز نمی‌دانیم.
  • عبارت‌های حساس یا توهین‌آمیز مرتبط با افراد مشخص: پیش‌بینی‌هایی را که عبارت‌های بالقوه توهین‌آمیز یا حساس را به افراد مشخص ربط می‌دهند مجاز نمی‌دانیم. ازجمله پیش‌بینی‌هایی که:
    • ممکن است به آزار، ارعاب، تهدید، یا جنسی‌سازی نامناسب مرتبط باشند، یا
    • اطلاعات شخصی و حساس را به‌نحوی افشا کنند که بتواند باعث ایجاد آزار، سرقت هویت، یا کلاهبرداری مالی شود.

ممکن است درصورتی‌که پیش‌بینی در زمینه‌ای مرتبط با محتوای هنری، آموزشی، تاریخی، مستند، یا علمی یا محتوایی باشد که به درک و مشارکت بیشتر در رویدادهای کنونی و مسائل مربوط به جامعه، سیاست، فرهنگ، و اقتصاد ما کمک می‌کند، استثناهایی برای این خط‌مشی‌ها قائل شویم.

تفاوت میان «تکمیل خودکار» و Google Trends

«تکمیل خودکار» یک ویژگی زمان‌اندوز اما پیچیده است. این ویژگی تنها متداول‌ترین پُرسمان‌های مرتبط با موضوعی خاص را نمایش نمی‌دهد. به‌همین دلیل است که با Google Trends تفاوت دارد و نباید با آن مقایسه شود.

Google Trends ابزاری است ویژه روزنامه‌نگاران و هر شخصی که می‌خواهد درباره محبوبیت جستجوها و موضوعات جستجو در طی زمان تحقیق کند.

خاموش کردن، برداشتن، یا گزارش کردن برخی پیش‌بینی‌ها

با نحوه خاموش کردن، برداشتن، و گزارش کردن برخی پیش‌بینی‌ها آشنا شوید.

false
جستجو
پاک کردن جستجو
بستن جستجو
برنامه‌های Google
منوی اصلی
جستجوی مرکز راهنمایی
true
100334
false
false